0
0:-

Allmänna villkor

International customers please click here.

Ansvar
Dessa köpvilkor gäller vid beställning från Rejoy. Som konsument ansvarar man för att läsa igenom de Allmänna vilkor som finns. För att handla på Rejoy.se måste du ha fyllt 18 år.

Så behandlar vi dina personuppgifter
Alla personuppgifter du anger i samband med beställning används endast av Rejoy. Vi lämnar ej vidare de uppgifter du förser oss med i någon form.

§ 1 Beställning
Alla beställningar sker via Internet. Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem på vår hemsida. Vid beställning träffas avtal om köp först när Rejoy bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse som genereras automatiskt av Rejoys databas utan manuell översyn. Rejoy reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning av produkter. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, produktfakta, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

§ 2 Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor eller euro och visas inklusive moms.

§ 3 Leveranstider
Alla varor som finns i lager levereras normalt inom 2-4 helgfria arbetsdagar. Om ni beställer en vara som har längre leveranstid skickas hela ordern inom 4-12 helgfria arbetsdagar. Om en vara är helt slutsåld kontaktar vi er snarast möjligt med information om beräknad leveranstid.

§ 4 Leveranser och fraktkostnad
Alla leveranser sker med Posten eller Schenker Privpak. Du väljer vilket av dessa fraktsätt du vill välja när du checkar ut. När ditt paket skickas får du automatiskt ett email med kolli-id så du enkelt kan spåra vart ditt paket befinner sig, detta gäller oavsett storlek på paketet (även brevförsändelser kan spåras).
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet. Rejoy levererar endast till länder inom EU om inget annat avtalats. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl ej kan ändras.

Fraktkostnaden får du reda på genom att lägga en de produkter du vill ha i varukorgen och sedan klicka på länken Beräkna fraktkostnad. Du behöver ej vara inloggad för att göra detta.

§ 5 Ångerrätt
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan med originalförpackning är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Vid åberopande av ångerrätt:
• Kontakta Rejoys kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt, glöm inte att ange ditt ordernr.
• Returnera varan, produktkartongen med det avsedda inneremballaget, snarast och senast inom 30 dagar efter att du meddelat oss om att du att avtalet frånträds.
• Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.

Rejoy förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Ej uthämtad försändelse (se § 8) betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

§ 6 Reklamation
Alla reklamationer ska göras inom skälig tid, normalt 7 dagar. Rejoy testar alla inlämnade produkter. Vid eventuellt produktfel bytes varan mot ny. Visar det sig att det är ett handhavandefel, så debiteras kunden från 250kr för testarbetet.

§ 7 Produkt Garanti
Samtliga varor i vårt sortiment omfattas av ett (1) års garanti (från orderdatum) för fabrikationsfel om inget annat anges. Garantin täcker ej normalt slitage, handhavandefel, kraschar/krockar (radiostyrt) eller felflashning av chip. Alla maskiner som vi chippar testas alltid före leverans. Om kunden själv öppnat eller försökt reparera en vara så upphör garantin att gälla. Vi accepterar inte returer som beror på att beställd vara inte fungerar/är kompatibel med kundens befintliga utrustning, ex. konsoll eller tv-apparat. Är du osäker? Fråga oss först.

Om du vill returnera trasig produkt kontaktar du kundtjänst via mail - du erhåller då en returblankett som måste bifogas returpaketet. Frakten till Rejoy står kunden för. Rejoy står sedan för frakten ut till dig, s.k. inskicksgaranti.

§ 8 Outlösta paket/postförskott
Försändelser som ej lösts ut debiteras en expeditionsavgift om:

225 kr för brevförsändelser
500 kr för postpaket.

För outlösta paket med betalningssätt Faktura debiteras fraktkostnad (tur & retur) samt fakturaavgift.

Vid utebliven betalning lämnas ärendet över till inkasso.

§ 9. Åldersgräns
Vi vill göra dig uppmärksam på att lägsta åldersgräns för att handla hos oss är 18 år. Om du vill beställa och är under 18år måste din målsman godkänna beställningen.

§ 10. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas. På denna webbplats används cookies i följande fall: När du loggar in används en cookie för att komma ihåg att du är inloggad. Om cookies nekas kommer du inte att kunna bibehålla inloggning på webbplatsen utan kommer ständigt vara tvungen att logga in igen för att få tillgång till åtkomstskyddat material

§ 11. Force majeur och reglerat ansvar
Rejoy tar ej ansvar för skada som beror på lagbud, myndighets åtgärd, strejk, blockad, krigshändelse, lockout, bojkott eller annan omständighet utanför företagets kontroll. Detta gäller även om vi själva omfattas av ovan nämnda konfliktåtgärder. Vi ersätter inte skada som uppkommer på grund av strömavbrott, datorhaveri eller dylikt som ger anledning till att någon tjänst inte kunnat utnyttjas av våra kunder. Rejoy kan inte heller hållas ansvariga för skador som uppkommit på grund av felaktigt handhavande av en levererad produkt som väsentligen kan tänkas skada produkten.

§ 12. Transportskador
OBS! transportskador skall anmälas omgående efter leverans! Om skadan är synlig på ytteremballaget måste det anmälas direkt när paketet hämtas ut eller levereras av postbudet. Om skadan inte upptäcks förrän ni kommit hem och packat upp paketet kontaktar ni oss på så hjälper vi er med detta.

Rejoy följer Distansavtalslagen som du kan läsa mer om här.





DS  |  3DS  |  DSi  |  DSi XL  |  DS LITE  |  GAMECUBE  |  PLAYSTATION  |  PS2  |  PS3  |  PSP  |  PSP SLIM  |  PSP 3000  |  PSP GO  |  XBOX  |  XBOX 360  |  Wii

© 2004-2014 Rejoy.se - Nöje för hela familjen™
Disclaimer


Denna websida ligger tryggt hos City Network.