Hoppa till innehåll

Foto

När börjar d2c chipp gälla?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Nemm0

Nemm0
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 06 November 2007 - 04:06 PM

Jag kollade serienumret på min kompis wii och den var LEH 1353 och enligt eran sida
ska det vara ok ändra fram till 1357.
Jag har nu "efter" att jag beställt wiikey :unsure: forskat vidare för att vara helt säker, nu läser jag på en annan sida att
1353 och nyare behöver d2c chip , stämmer det eller?

#2 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22207 Inlägg:

Postad 06 November 2007 - 06:52 PM

man brukar säga efter 1357XXX och senare , men kan nästa aldrig veta säkert förräns man öppnat konsollen...om man inte har en äldre förstås

#3 Nemm0

Nemm0
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 06 November 2007 - 09:11 PM

Okej tack för posten, ska öppna hans wii så fort jag får chippet å se ifall alla lödpunkter fortfarande finns kvar, om inte får jag väl be om öppet köp på chippet

tack igen :)

#4 linqz

linqz
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 13 December 2007 - 07:53 PM

Jag har läst om konsoller där 3 ben är borta på en krets och man kan slipa upp den för att komma åt dessa ben. Är detta en lösning för folk med WiiKey och konsoll med s/n LEH 1353 eller högre?

Jag har nämligen en konsoll med s/n LEH 14xx och ett WiiKey chipp som jag skulle vilja löda dit, är det omöjligt att få igång chippet med denna konsoll eller är det ovan nämnda lösningen?

#5 Wishmaster

Wishmaster
  • Members
  • 81 Inlägg:

Postad 14 December 2007 - 01:49 PM

Det bästa är att köpa ett d2ckey istället. Att slipa upp dvd chipset är vanskligt och det är lätt hänt att konsollen blir oanvändbar om man inte är 100:a på vad man gör.