Nyinköpt HD Advance vägrar fungera, hopplöst..
Postad 02 September 2007 - 03:00 AM
Till mitt store nöje hade sakerna anlänt igår..
Jag kopplade in hårddisken i datorn, formaterade den samt förde över ett spel i ISO format.
När jag sedan sätter ihop den med nätverksadaptern och sätter in den i expansion bay märker jag att ena skruven går att skruva åt. Den andra blir aldrig "fast"..
Nåväl tänker jag, det stod trots allt att dom inte ska vara hårt åtskruvade. Så jag startar mitt PS2.
HD Advance introsidan kommer upp, men sedan fastnar allt. Inget mer händer.
Efter otaliga omformateringar via datorn etc och placerande av mitt PS2 på alla möjliga sätt (upp och ner, varje sida, osv) så har jag som längst kommit till att den andra sidan dyker upp, menyn där mitt nyinstallerade spel dyker upp. Så fort jag rör minsta knapp på dosan blir allt svart och försvinner.
Detta har hänt 2 gånger, båda gångerna har mitt PS2 varit lutat åt ena hållet, jag misstänker att något är fel på HDD'n/Nätverksadaptern då PS2 ej verkar få bra kontakt med den. Inte en enda gång har spelet kommit igång, och de ytterst få gångerna jag ens kommit till menyrutan blir allt svart och inget mer händer.
Ska jag reklamera varan eller ligger felet någon annanstans?
Postad 02 September 2007 - 01:52 PM
Tänk på att det endast fungerar med ORIGINAL spel.
Postad 03 September 2007 - 03:12 AM
Har två st HD Advance CD'n. En DVD och en CD. Samt en Network CD. Har aldrig lyckats få upp någon formateringsmeny oavsett vilken av dessa cd's jag haft i, därför jag ställer frågan.
Postad 03 September 2007 - 06:31 PM
Postad 03 September 2007 - 10:51 PM
Gällande ditt tips att formatera om disken när den sitter i PS2, vilken av cd skivorna ska användas vid en sådan formatering? Kan ej minnas någon annan skiva än min DVD och min CD, och ingen av dom får igång någon formateringsmeny direkt..
Postad 05 September 2007 - 12:07 PM
Pröva att formatera om hårddisken utan att lägga in något spel på den och se om HD Advance menyn kommer upp då.
Postad 13 October 2007 - 11:51 AM
"HDAdvance freezes at the splash screen! Help!
A few HDDs (specifically, a few recent Seagate models) are not compatible with the older models of the Official PS2 network adapter Please see the compatibility page for more information"
Postad 16 October 2007 - 05:12 AM
Beställde själv ett komplett paket i förra veckan (nätvadapter, hdd, hd advance). Fryser vid start. Läste runt lite på hdadvance.com i deras FAQ och hittade det här.
"HDAdvance freezes at the splash screen! Help!
A few HDDs (specifically, a few recent Seagate models) are not compatible with the older models of the Official PS2 network adapter Please see the compatibility page for more information"
Det är den senaste och sista versionen av Nätverksadaptern vi säljer och inte de äldre.