Hoppa till innehåll

Foto

XBOX Hårddisk 250Gb

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 john

john
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 09 August 2007 - 06:25 PM

Hej!

Min HD i xboxen har krachat. Den låter som en Pioneer 668 och jag tänkte då skaffa mej en
ny hd, som rubriken beskriver tänkte jag skaffa en "XBOX Hårddisk 250Gb Plug and Play" (http://www.rejoy.se/xbox-harddisk-250gb-plug-and-play-p-80.html)

Xboxet är chippad med Aladdin advance V1.0-v1.6 chipp.
När det chippades satt orginal hdn kvar i (upplåst antar jag för det skall funka)

Så mina frågor är:
1, Om jag köper en ny HD av typen plug and play som denna är det bara plugg en play?
2, Kommer den funka med chippet eller är den anpassad till andra chip?

mvh / john

#2 mickan

mickan
  • Administrators
  • 126 Inlägg:

Postad 11 August 2007 - 03:32 PM

Förutsatt att inget annat än hårddisken gått sönder så : JA, den passar alla chip och du kan koppla i den och bara köra.

Notera att du kanske behöver uppgradera chippets bios , om det du har är en sådan variant som bara "ser" upp till 120-130Gb.

#3 john

john
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 15 August 2007 - 10:11 PM

Förutsatt att inget annat än hårddisken gått sönder så : JA, den passar alla chip och du kan koppla i den och bara köra.

Notera att du kanske behöver uppgradera chippets bios , om det du har är en sådan variant som bara "ser" upp till 120-130Gb.

Ok, tackar för ett bra svar..

är det svårt att uppgradera chippet ?

#4 mickan

mickan
  • Administrators
  • 126 Inlägg:

Postad 17 August 2007 - 06:16 PM

är inte 100:a på hur man gjorde med Aladdin chippet då det är rätt så "gammalt" , men har för mig att det inte har något operativsystem, dvs någon meny som du enkelt flashar i. Sök i google på "aladdin flash bios" så borde det komma vettig fakta.