Hej
Jag har ett problem med att installera ett Xeno ps chip i min ps2. Problemet är att när jag stoppar i en skiva i konsolen så står det insert ps2 disc.
Det jag undrar är om man ska löda H kabeln till punkten H, är inte det bara för Japanska konsoler. Vad menas med No Gap på IC kretsen för att min IC krets är NO GAP 40pin. Ska man installera chippet på ett annorlunda sätt för det.
Mvh Stefan
Xeno ps Chip Installation?
Started by Stefan, May 18 2007 06:43 PM
4 replies to this topic
Postad 18 May 2007 - 06:43 PM
Postad 23 May 2007 - 01:51 PM
Vad har du för SCPH model ? Står på undersidan eller baksidan på konsollen
Postad 23 May 2007 - 02:29 PM
HejVad har du för SCPH model ? Står på undersidan eller baksidan på konsollen
Mitt modell nummer är en SCHP - 30004R en v5/v6 alltså.
Mvh Stefan
Hej
jag igen. Det är som att konsolen inte känner av chippet som om det inte skulle finnas något där. Har en SCHP - 30004R
Mvh Stefan
Postad 27 May 2007 - 05:40 PM
Till 99% fel på installationen , dålig lödpunkt, kallödning eller liknande. Kolla alla lödningar med förstoringsglas.
Postad 27 May 2007 - 09:07 PM
Hej
Jag har lött om allt typ 6 gånger och inte fått det att fungera. Får inte ens upp matrix menyn. Har lött efter eran v5/v6 ritning. Kan det vara fel på chippet det verkar som chippet inte ens får ström typ för att inte ps2 känner av det.
Mvh Stefan
Jag har lött om allt typ 6 gånger och inte fått det att fungera. Får inte ens upp matrix menyn. Har lött efter eran v5/v6 ritning. Kan det vara fel på chippet det verkar som chippet inte ens får ström typ för att inte ps2 känner av det.
Mvh Stefan