Hoppa till innehåll

Foto

Brickat wii :(

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Johananas

Johananas
  • Members
  • 9 Inlägg:

Postad 09 April 2009 - 10:13 AM

Hej Rejoy!

Igår nergraderade jag mitt wiis mjukvara från version 3.0e till 2.0 med hjälp av homebrew channel. När jag senare skulle spela Super Smasch Bros. Brawl ville det uppgradera mjukvaran igen. OK, tänkte jag, eftersom spelet är original. Efter uppgraderingen blev skärmen svart, och sedan dess har den varit svart. Vi brydde oss inte så mycket om det, utan spelade brawl på en kompis wii. Tyvärr har mitt wii inte börjat fungera igen.

Nu i efterhand har jag insett vad som måste vara problemet. Jag tror att jag valde fel region när jag nerdraderade mjukvaran. Det skulle förklara varför det inte funkar efter uppgraderingen med brawl. Jag tror mitt wii är brickat.

Vid uppstart sätter fläkten igång, och det funkar att ta ut skivan. Sedan händer ingenting mer, skärmen med "press A button" kommer inte fram. TVn och alla sladdar fungerar, vi testade med ett annat wii och då fungerade det. Felet måste altså finnas i mitt wii.

Wiiet är ganska gammalt, har ett D2B som är chippat med wiikey2. Det har fungerat felfritt tills igår.

Hur ska jag göra? Kan man laga wiiet utan hårdvarumodifikation, det borde väl gå att återställa mjukvaran? Kan jag skicka in det på lagning någonstans? Eller räcker det om jag köper en sån här: http://www.rejoy.se/...dvd-spelare-d2c, och sätter in?

Tacksam för alla svar!
Johannes

#2 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22183 Inlägg:

Postad 29 April 2009 - 10:41 AM

Ja, du kan byta ut din spelare mot en D2C eftersom Wii spelarna är kompatibla med alla versioner. Vet tyvärr inte något sätt att återställa själva spelaren som du har nu och jag förmodar att du sökt på google efter "bricked wii dvd" eller liknande....