Hoppa till innehåll

Foto

Nybörjare som behöver hjälp :S

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 morebummed

morebummed
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 07 December 2006 - 06:39 PM

Hej!

Har lött fast mitt SmartXX LT OPX SE 2MB Chip på moderkortet men får ej upp någon SmartXX meny när jag startar mitt xbox. Har inte bytt hårddisk så jag har ju fortfarande det gamla systemet kvar. Är som sagt helt ny när det gäller chippning men som jag har förstått det så är det inte riktigt lött om inte menyn kommer upp. Stämmer det? Jag får igång XBOX:ets gamla operativsystem, men inte den där SmartXX-menyn som alla tjötar om :/ Och även, när jag har fått upp den där farbaskade menyn ska jag sätta i den där SmartXX-skivan som jag fick med när jag köpte chippet och installera det nya OS med skivan då? Är helt förvirrad så jag skulle verkligen uppskatta lite proffesionell hjälp :D

Tack på förhand, MVH Timmy

#2 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22179 Inlägg:

Postad 10 December 2006 - 06:51 PM

Ja, det är riktigt, om inte SmartXX menyn kommer upp så är det inte lött riktigt alternativ någon/några dåliga lödpunkter.

Skivan du fick med är bara tillverkarens hemsida fast på CD och ska användas på PC , inte i xboxen.

När du väl fått upp meynyn så kan du fortsätta här

http://www.rejoy.se/...p?showtopic=145

#3 janne

janne
  • Members
  • 4 Inlägg:

Postad 19 December 2006 - 12:59 AM

Hej!

Har lött fast mitt SmartXX LT OPX SE 2MB Chip på moderkortet men får ej upp någon SmartXX meny när jag startar mitt xbox. Har inte bytt hårddisk så jag har ju fortfarande det gamla systemet kvar. Är som sagt helt ny när det gäller chippning men som jag har förstått det så är det inte riktigt lött om inte menyn kommer upp. Stämmer det? Jag får igång XBOX:ets gamla operativsystem, men inte den där SmartXX-menyn som alla tjötar om :/ Och även, när jag har fått upp den där farbaskade menyn ska jag sätta i den där SmartXX-skivan som jag fick med när jag köpte chippet och installera det nya OS med skivan då? Är helt förvirrad så jag skulle verkligen uppskatta lite proffesionell hjälp :D

Tack på förhand, MVH Timmy

#4 janne

janne
  • Members
  • 4 Inlägg:

Postad 19 December 2006 - 01:10 AM

hej ! det här med att köra in bios på skiva är väldigt svårt. fick tipsom att det gårväldigt enkelt om man har
ett nätverk och koppla upp x-boxen till och då får du ett ip-nummer av (om du har router)som du anger i
x-boxens meny sen laddar du ner bioset på en dator och för över detta till x-boxen ditt chip är nu klart för användning och följ installation anvisningarna lika dant som du gjort med att föra över från skiva.

x-box chipparn.