Hoppa till innehåll

Wiikey (wiiclip) problem

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Guest_Lifesnoozer_*

Guest_Lifesnoozer_*
  • Guests

Postad 29 September 2008 - 09:31 PM

Ja, fick chippet idag, och jag har ett wii med serienummer LEH10088203 och har _inte_ avklippta ben. Dock vägrar chippet läsa några skivor alls som jag bränt ut, inte configskivor eller så heller för den delen, clipset är påsatt rätt, provat flera gånger och kollat, någon som vet vad felet är?

#2 Bjoorn

Bjoorn
  • Members
  • 7 Inlägg:

Postad 02 October 2008 - 09:18 PM

Ja, fick chippet idag, och jag har ett wii med serienummer LEH10088203 och har _inte_ avklippta ben. Dock vägrar chippet läsa några skivor alls som jag bränt ut, inte configskivor eller så heller för den delen, clipset är påsatt rätt, provat flera gånger och kollat, någon som vet vad felet är?

Har precis samma fel, en LEH1008 med DMS chip, wiikey med färdiglött wii-clip från Rejoy. Har installerat om 3ggr.
Har provat fujifilm 16x DVD-r i två olika brännare i 1x och 4x, läser inga brända skivor men original går bra.

Kan man mäta mellan punkterna på chippet och punkterna i clippet? Jag har försökt men hittar inte den stora lödpunkten närmast wiikeychippet när jag mäter i clippet.
Ska prova andra skivor imorgon men det känns som det är chippet eller lödningarna på chippet det är fel på, chippet sitter lite snett på wiiclippet, kan det vara orsaken? Inte mycket men inte helt rakt heller.

Rejoy, hjälp oss att få detta att funka!

Mvh
Bjoorn

#3 Bjoorn

Bjoorn
  • Members
  • 7 Inlägg:

Postad 03 October 2008 - 05:15 PM

Har precis samma fel, en LEH1008 med DMS chip, wiikey med färdiglött wii-clip från Rejoy. Har installerat om 3ggr.
Har provat fujifilm 16x DVD-r i två olika brännare i 1x och 4x, läser inga brända skivor men original går bra.

Kan man mäta mellan punkterna på chippet och punkterna i clippet? Jag har försökt men hittar inte den stora lödpunkten närmast wiikeychippet när jag mäter i clippet.
Ska prova andra skivor imorgon men det känns som det är chippet eller lödningarna på chippet det är fel på, chippet sitter lite snett på wiiclippet, kan det vara orsaken? Inte mycket men inte helt rakt heller.

Rejoy, hjälp oss att få detta att funka!

Mvh
Bjoorn

Svarar migsjälv här, har nu testat med verifierat fungerande skivor från en kompis och det blir samma sak :( Har också installerat om chippet 2ggr till, ingen skillnad. Måste vara chippet som är dåligt eller lödningarna. Mailar Rejoy nu om att skicka ett nytt.

#4 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22208 Inlägg:

Postad 04 October 2008 - 11:05 PM

Läs nya uppdatera manualen

http://www.rejoy.se/...?showtopic=5013

#5 Bjoorn

Bjoorn
  • Members
  • 7 Inlägg:

Postad 05 October 2008 - 04:02 PM

Läs nya uppdatera manualen

http://www.rejoy.se/...?showtopic=5013

Tack för tipsen men det hjälpte inte.
Vet inte hur det är för Lifesnoozer men jag har provat 1.9S uppgraderingen också men min konsol läser inte den skivan heller.
Har mailat Rejoy om nytt chip nu, får se hur det går.

#6 Johananas

Johananas
  • Members
  • 9 Inlägg:

Postad 27 December 2008 - 04:47 PM

Tack för tipsen men det hjälpte inte.
Vet inte hur det är för Lifesnoozer men jag har provat 1.9S uppgraderingen också men min konsol läser inte den skivan heller.
Har mailat Rejoy om nytt chip nu, får se hur det går.

Fungerar det nu? Hur gjorde du? Har samma problem, ska ringa till rejoy om det.