blått ljus?!?
Started by tobbster, Jul 25 2006 11:33 AM
5 replies to this topic
Postad 25 July 2006 - 11:33 AM
Fick hem mitt SmartXX LT OPX SE 2MB lödfria chip, följt instruktionen här på forumet men ja får inget blåttljus på chipet (hittar inget ställe på chipet där det ser ut att kunna blinka blåt heller :/ ) samt ejektknappen blinkar grönt/rött
hade dock prob o få i D0 "kabeln" o den sitter ej hårt fast.
någon aning om vad som kan vara fel? :/
har en v1.0
hade dock prob o få i D0 "kabeln" o den sitter ej hårt fast.
någon aning om vad som kan vara fel? :/
har en v1.0
Postad 28 July 2006 - 09:53 AM
Det är viktigt att du dels sätter D0 tråden i rätt hål samt att du ser till så att den går ned en bit i detta. Du kan även prova med att trycka ner "spetsen" på den lödfria adaptern medans du skruvar fast den, så att du får bra kontakt på alla dessa stift.
Om du istallerat rätt kommer SmartXX menyn upp på din TV.
Postad 16 February 2007 - 05:44 PM
jag får helet inte mitt att funka och ingen blå lampa lyser behöver hjälp från nån som kan detta, får inte upp nån meny när jag startar xboxet heler.Det är viktigt att du dels sätter D0 tråden i rätt hål samt att du ser till så att den går ned en bit i detta. Du kan även prova med att trycka ner "spetsen" på den lödfria adaptern medans du skruvar fast den, så att du får bra kontakt på alla dessa stift.
Postad 16 February 2007 - 06:50 PM
men min adapter har många fler guldiga stickor än den på bilden och min do kabel gå i jätte lätt den kan man trycka i så den går in en halv cm kanske så det e inte do sladden som e problmmet. men min do sladd sittter inte fast i adaptern gör det nåt?
Postad 20 February 2007 - 02:07 PM
D0 kabeln ska du inte använda då den bara ska använda när man lödar chippet. När jag säger D0 "tråden" menar jag den tunna koppartråden som går ut från adaptern, den ska stickas ned försiktigt i det hål markerat D0 för din version. Adaptern finns i olika utföranden så det gör inget att det är mer stift på detta, sätt bara chippet längst ut.