Hoppa till innehåll

Foto

DVD spelare slutar fungera?

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 malvank

malvank
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 08 June 2008 - 04:26 PM

Hej,

Jag installerad WiiD chipet utan några större problem. När jag satte igång Wii consolen så startade allting upp fint och jag hörde DVD spelaren spinna up. Jag satte in ett backup spel men såg att det inte ville starta. Så jag brännde ut uppgraderingen till Wiid men till min förvåning så startade inte spelaren upp igen efter att jag hade tagit ut spelet och startade om? <_<

Jag har kontrollerad alla lödd punkter men det ser rätt ut allting som är löddad några ideer vad det kan vara? :blink:

Tillägg:
Fick nu allting kontrollerad av en expert på lödning. Jag tog bort chipet för att se om det var något fel på det och till min förvåning så fungerar inte DVD spelar nu heller längre. Så det verkar som om den antingen blev brickad eller så har den bränds på något sätt om ingen annan har en idé vad det kan vara.

#2 Wishmaster

Wishmaster
  • Members
  • 81 Inlägg:

Postad 10 June 2008 - 05:58 PM

Kanske har du gjort en fellödning som orsakat detta vid installation. Ev kan det finnas lödstänk kvar någonstans på kortet eftersom den inte funkar utan chip.

#3 malvank

malvank
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 11 June 2008 - 05:55 PM

Kanske har du gjort en fellödning som orsakat detta vid installation. Ev kan det finnas lödstänk kvar någonstans på kortet eftersom den inte funkar utan chip.

Tack för dit svar, har verkligen anträngt mig för att se om det skulle vara något stänk men jag var väldig försiktigt och nogrann när jag gjorde första löddningen.

Saken är den att det fungerade 1 gång och så slutade dvd spelaren att fungera. Jag köpte en replacement spelare från rejoy som fungerar klockrent fast den är renoverad. Skulle jag få spelaren till att fungera så har jag den som reserv lasern kommer mest troligt att lägga av vid tillfälle och så har jag en reserv.

#4 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22205 Inlägg:

Postad 17 June 2008 - 06:21 PM

bra att det funkade, aldrig fel att ha en i reserv och plocka delar från om det skulle behövas :)