Hoppa till innehåll

Foto

D2Ckey + Wii clip = no go

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 ratex

ratex
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 24 April 2008 - 09:41 AM

Hello!

Köpte ett färdiglöddat D2Ckey på Wiiclip, fick hem det igår, tänkte trycka dit det direkt.
Har följt alla instruktioner och video och så jag kunnat hitta, men det vägrar funka. Med chippet på läser inte wii:et brända eller originalskivor över huvud taget, tar jag bort chippet fungerar allt som vanligt.
Jag noterade när chippet kom att det var ordentligt med damm och grus?!?!? på kontakterna i Wii-clipet, så jag rengjorde innan jag satte dit det, trycker ganska så bestämt i omgångar i var sida, och i mitten, har tagit bort och satt tillbaka det ett antal gånger med exakt samma resultat, har även verifierar att det är ett D2C wii det gäller. Vad mer kan jag göra? Hårdare än jag tryck kan jag inte trycka utan att krossa nånting känns det som. Är chippen testade innan leverens så att jag inte sliter fler hår i onödan?

Tacksam för all hjälp! :blink:

#2 mickan

mickan
  • Administrators
  • 126 Inlägg:

Postad 25 April 2008 - 09:12 AM

Kontakta oss genom formuläret i webshopen med ditt ordernr, så skickar vi en returblankett som du kan fylla i och skicka tillsammans med chippet till oss så att vi kan testa det.

Att det var grus i clippet låter osannolikt eftersom deta packas in en kliniskt ren och ESD säker miljö.

#3 ratex

ratex
  • Members
  • 2 Inlägg:

Postad 09 June 2008 - 08:44 AM

Kan tillägga att jag skickade in chippet, fick ett nytt och då gick det perfekt på första försöket. Kudos till Rejoy som ännu en gång är för jävla smidiga att ha att göra med! :wub:

#4 Wishmaster

Wishmaster
  • Members
  • 81 Inlägg:

Postad 10 June 2008 - 05:56 PM

Tack , bra att det löste sig :D

#5 trane

trane
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 05 August 2008 - 04:49 PM

hej!

Nu har jag precis chipat mitt wii. Precis enligt alla beskrivningar.

Det startar och fungerar precis som det ska. Men när jag försöker stoppa in en skiva så händer det inget. den ska ju dra skivan innåt men det vill den inte. Jag har testat att öppna upp och byggt ihop den igen fall jag hade byggt ihop något fel. men det är fortfarande samma. Så vad ska jag göra? Någon som är lite mer erfaren än mig vad kan ha hänt.

Jag kan ju inte kunnat testa chipet så kan det vara något med det?

#6 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22182 Inlägg:

Postad 21 August 2008 - 10:40 AM

Om du pratar om det lödfria chippet D2Ckey så är det till 99% att du inte tryckt dit chippet tillräckligt hårt så att det får riktig kontakt.