Hoppa till innehåll

Foto

Modbo 4.0

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Per42

Per42
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 28 January 2008 - 09:03 AM

Hej!

Jag har en V4 (SCPH 30003) som jag chippat med modbo 4.0. En del säger att det ska funka andra inte. Chippet verkar vara rätt installerat, eftersom "Matrix" loggan kommer upp när jag startar maskinen och den säger "Infinity <versionsnunner>" under "Playstation 2" loggan. Men jag kan fortfarande inte använda kopierade spel. Originalspel funkar som vanligt.

Köpte konsollen begagnad i England.

Jag använde lödinstruktioner som jag hittade på nätet:
https://www.quantron...itemid=31&nav=0
(Har inte anslutit H, den gäller ju bara för NTSC...)

Somliga säger att chippet ska funka för denna modellen andra säger inte att det inte ska fungera (om ni förstår vad jag menar ;) ).

Är det så att det helt enkelt inte funkar, eller är det så att jag fortfarande kan ha missat nåt, eller lött fel trots att chippets logga kommer upp?

Jag är newbie när det gäller att mecka med PS/2, men ganska van vid elektronik.

Ska jag ge upp modbochippet, och byta till nåt annat, eller ska jag ge upp V4? Jag har en slaktad V5-6 som jag skulle kunna försöka få fart på istället. Vet dock inte hur/om den funkar. Jag tog lasern från den när jag slog ihop de båda trasiga till en hel, troligen valde jag V4:an för den kom igång när jag testade båda och inte visade andra fel än laserfel. Dessutom visste jag ingenting om olika versioner när jag gjorde detta för nåt år sen.

Alla råd är välkomna!

/Per

#2 mickan

mickan
  • Administrators
  • 126 Inlägg:

Postad 28 January 2008 - 05:15 PM

vi har aldrig sålt detta chip så jag är osäker. Kolla med någon återförsäljare som säljer det.

#3 Stefan87

Stefan87
  • Members
  • 9 Inlägg:

Postad 23 February 2008 - 06:51 PM

Hej

Jag har lött en hel del modbo 4.0 chip. För att få brända spel att fungera så måste du ansluta H-kabeln =P.

Mvh Stefan

#4 Tommy

Tommy
  • Members
  • 9 Inlägg:

Postad 15 March 2008 - 07:29 PM

Hej

Jag har lött en hel del modbo 4.0 chip. För att få brända spel att fungera så måste du ansluta H-kabeln =P.

Mvh Stefan

Ett mycket bra budget chip , men före drar modbo 760 (spar massa kablar , direkt lödning på krestkortet typ WIIKey)

#5 inga

inga
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 07 March 2009 - 08:29 AM

Hej

Mvh Stefan

Hej Stefan
Kan du förtydliga H=P??? Enl manualen är H till bara för JAP/USA. Enl andra måste denna kopplas för att kunna köra br spel.

Mvh Inga