Hoppa till innehåll

Foto

Xbox 360 - Lins byte?

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Decatro

Decatro
  • Members
  • 1 Inlägg:

Postad 15 February 2010 - 07:49 PM

I söndags fick man lyckligt vis en trasig xbox av en polare (som inte var bannad från xbox live vilket min var).
Vad som var fel på den var helt enkelt att DVD läsaren vägrar fungera, alltså på xboxet jag fick i söndags.

Nästa steg var såklart att kolla vad som var fel på maskinen och började försöka hitta en lösning, som att kolla så att man har skruvat åt motorn som roterar skivan ordentligt, gjort rent läsaren med t-röd och tops samt resten av läsaren, tweakade dessutom lasern / justera strömmen till lasern men det hjälpte inte särskilt mycket.
Samsung läsaren hade också möjligheter att kunna justera vinkeln på stål stavarna men tyvärr löste det inte problemet. Lasern är helt enkelt bränd.

Så då beslutade jag att jag kanske hade samma typ av laser läsare I det andra Xbox 360't jag har som var bannat. Skillnaden var att det bannade xboxet hade en Hitachi läsare, men samma typ av laser läsare (SF-HD63) så jag antar att man kan bara byta ut de båda eftersom det var samma typ av laser läsare?

Efter ytterligare 3 timmar av pillande så hade jag testat Hitachi lasern utan att få igång ett ända spel. Jag dubbel kollade om Hitachi läsaren fortfarande fungerade på det bannade xboxet vilket den gjorde lika bra som förut.

Så jag har absolut ingen aning vad som är fel eller vad jag gör fel!

Jag kan ju alltid flasha om båda läsarna men jag vill ej bli flaggad för att jag ha flashat dem själv. Jag kan ju använda mitt bannade xbox 360 som ström försörjning så att den obannade konsolen inte flaggar mig men
jag litar inte på Hitachi Dvd-rom's efter att ha blivit bannad, och för att samsung läsare är ganska mycket enklare att hantera om jag behöver uppdatera den när ixtreme lite när det kommer ut till samsung dvd-roms.
Eller så kan jag köpa ny lins från er på Rejoy men jag vill inte köpa något som kommer ge samma resultat som den andra fullt fungerade linsen.
Dock såg jag att ni har lödit ihop en viss punkt på läsaren?
Vad för slags skydd är detta? Har det med att linsen skall vara "nollställd" för att fungera på respektive dvd läsare?

I så fall kan det vara att den andra Hitachi linsen är inställd för att enbart fungera på Hitachi dvd-rom's?

Vad tycker ni jag skall göra? Jag vill HELST inte lägga ut ett öre, men jag kan gå med på att köpa en ny lins, jag vill bara vara säker på att jag inte skall behöva skicka in hela xboxet till er på rejoy för att kalibreras ordentligt och betala mer eller lika stora summor som att köpa en helt ny samsung dvd-rom.

#2 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22182 Inlägg:

Postad 26 February 2010 - 09:48 AM

Varje DVD läsare är "signerad" till den xbox den sitter i. För att byta ut DVD läsaren krävs det att du läser nycklarna från denna och importerar till den nya.