Hoppa till innehåll

Foto

SUPERCARD DS ONEi - ENKEL INSTALLATIONSGUIDE

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
No replies to this topic

#1 Flames

Flames
  • Root Admin
  • 22184 Inlägg:

Postad 11 December 2009 - 07:26 PM

Supercard ONEi - Superenkel startguide!

1. Ladda programvaran för DS ONEi HÄR.
2. Packa upp denna fil och lägg ALLA filer som dom är direkt i roten på minneskortet (microSD, köpes separat, om du inte har ett finns dom HÄR).
3. Kolla så att det ser ut som på bilden när du kollar vad som finns på minneskortet i din dator.
4. Du är klar!

(Du kan nu skapa egna mappar i rooten t.ex. en som heter MUSIK som du lägger mp3 i om du känner för det)

*************** TEXT NEDANFÖR ÄR EJ OBLIGATORISKT ********************************

SUPERCARD DS ONEi - FIRMWARE UPPGRADERING via medföljande FIRWARE WRITER

När ska jag använda mig av firmwareuppgradering?
ENDAST VID BEHOV - t.ex. om din konsoll INTE känner av DSONEi kortet/adaptern när du startar upp.

Har jag någon användning av denna i något annat läge än ovan?

Ja, absolut, om det, som exempel, släpps en programvara från Nintendo som blockar kortet kan supercard teamet släppa en ny firmware som tar bort blocken. Med FIRWARE WRITER kan du alltid uppgradera firwaret som sitter i DSONEi, hur många ggr som helst.

Hur använder jag FIRMWARE WRITER?

1. Ladda först hem den senaste firware filen från SUPERCARD PRODUCTS (den ligger under "SuperCard DSONEi Fireware: ")
2. Kopiera filen till ditt microSD minneskort
3. Sätt sedan i minneskortet i DSONEi och denna sedan in i FIRMWARE WRITER, Se bifogad bild nedan.
4. Koppla in din FIRMWARE WRITER i din dators USB port. Ingen programvara behövs, filen känns av och uppgraderingen sker automatiskt.

NOTERA! Att det tar c:a 8 min för att flasha ditt firmware.

När LAMPAN BLINKAR på firmware writer menas det att den jobbar
GRÖN LAMPA firmware writer betyder att uppgraderingen är klar.
RÖD LAMPA firmware writer betyder att något gått fel, gör om allt från början.

Bifogad tumbild(er)

• FIRWARE_WRITER.jpg
  • ds_onei_contains.jpg