Rejoy.se Supportforum: Märkligt problem med d2pro v3 med clip - Rejoy.se Supportforum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Märkligt problem med d2pro v3 med clip

#1 Medlemmen är offline   dabanan 

• Grupp: Members
  • Gick med: 05-November 08

Postad 06 October 2009 - 08:43 PM

Hej!

Jag köpte en ny wii då min gamla gick sönder vid lödning, jag har ett d2pro v3 chip med clip on på den nu, problemet är att den har väldigt svårt att läsa skivor ibland, eller ja...väldigt ofta. chipet lyser och allt ser ok ut men hittar inte skivan, men när den väl gör de, efter jag stängt av många gånger och rykt ström, då fungerar spelen utmärkt. Det är samma problem med orginal skivor och har testat olika brända skivor.

När wiit har varit avslagit ett bra tag då hittar den skivorna bättre, men byter jag skivor så får den problem. Och när jag startar wiit utan skiva så står bara dvd läsaren och "tuggar" och enda lösningen på de är då att trycka eject kanppen många gånger så gör dvd läsern till ett ljud och då går de sätta i skiva. Vad kan detta bero på? är det dvd:n eller chippet? Har även testat löda om chippet på clipet om de skulle varit dålig kontakt?

/daniel
0

#2 Medlemmen är offline   Flames 

• Grupp: Root Admin
  • Gick med: 23-May 05

Postad 26 October 2009 - 07:27 PM

Testa att köra utan chip och se om den beter sig likadant med originalskivorna. Det låter som att det är lasern som är sliten.
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne